افزایش فروش محصولات

افزایش فروش محصولات

در مقاله قبلی به مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی پرداختیم در این مقاله به این می پردازیم که اگر شما یک فروشگاه اینترنتی و قصد دارید افزایش فروش محصولات فروشگاه خود را تجربه کنید ، چه راهکار هایی را پیش رو دارید تا بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید و فروش خود را بالا ببرید .

واقعی باشید

فروشگاه هایی را در سطح اینترنت می بینید که نام های شبیه به فروشگاه های معروف مانند بامیلو و دیجی کالا و … در حال فعالیت هستند. شاید برای مدیران فروشگاه ها خوش آیند باشد که شبیه یک برند معروف دارند فعالیت می کنند ، اما برای کاربری که با برند اصلی آشنایی دارند چندان جالب نیست که ببیند فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارند به نوعی دارد با اسم و اعتبار یک برند دیگر دارند محصولات خود را به فروش می رساند .

طراحی فروشگاهتان کاربر پسند کنید

اگر شما بهترین محصولات با بهرین قیمت و پشتیبانی را ارایه دهید اما طراحی فروشگاهتان به گونه ای نباشد که بتوانید کاربران را جذب کند و در فروشگاه نگه دارند نمی تواید افزایش فروش خوبی را تجربه کنید . پس اگر خودتان تخصص دارید یک رابط کاربری جذاب طراحی کنید و اگر هم خوتان هنوز تخصصی در این زمینه کسب نکرده اید می توانید آن را به یک متخصص کمک بگیرید تا یک طراحی منحصر به فرد و کاربرپسند برای شما طراحی کند .

مراحل خرید آسان باشد

شاید برای شما هم پیش آمده باشید که بخواهید در فروشگاهی خرید کنید ، اما به دلایلی مانند گنگ بودن و طولانی بودن مراحل خرید فروشگاه به طور کامل از خرید کردن از آن فروشگاه منصرف شده اید . پس بهتراست که خرید در کوتاه ترین مراحل انجام شود و فقط اطلاعاتی که واقعا نیاز است را از کاربر در هنگام سفارش دریافت کنید.

تخفیف را فراموش نکنید

تخفیف دادن زیاد اصلا خوب نیست اما اینکه کلا تخفیف دادن را هم کنار بگذاریم ، بازهم جالب نیست . بهتر است تخفیف ما به گونه ای باشد که کاربر آن را فراموش کند . مثلا به ازای تا سقف یک ملیون می توانید محصول x را به صورت رایگان دریافت کنید . اینگونه تخفیف دادن می تواند بیشتر در ذهن مشتری بماند و دفعات بعدی نیز همان مقدار از فروشگاه شما خرید کند تا بازهم تخفیف دریافت کند.

با مشتریان در ارتباط باشید

مطمعنا برخی مشتریان نیاز پیدا می کنند که قبل از خرید یا بعد از خرید سوالاتی درباره محصول یا سرویس بپرسند پس سعی کنید روش های متعددی برای ارتباط با مشتریان ارایه دهید . روش هایی مانند پشتیبانی آنلاین ، شماره تماس ، سامانه ارسال تیکت و … که می توانید تاثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری مشتری شما برای خرید و در نتیجه افزایش فروش محصولات شما داشته باشد .

رایگان بودن را فراموش نکنید

قرار نیست همه چیز را به مشتریان به ازای دریافت هزینه ای بدهید . کمی سخاوت مند تر باشید و چیزی هایی که برای شما کم ارزش تر و یا رایگان است اما برای مشتریان ارزش دارد را به مشتریانتان به صورت رایگان ارایه دهید مثل ویدیو ها ، پادکست ها یا برخی محصولات فیزیکی  . این می تواند بهانه ای برای مشتریان شود تا روزی از فروشگاه شما خرید کنند .

رفتار بازدید کننده ها را آنالیز کنید !

با ابزارهایی مانند گوگل آنالیز می توانید کاربران و رفتار کاربرانتان را بررسی کنید. مثلا می توانید بررسی کنید که در چه قسمت هایی از فروشگاه وقت بیشتری می گذارند و در چه قست هایی از فروشگاه شما خارج می شوند تا بتوانید روی نقاطی مخاطب بیشتری دارد وقت بیشتری بگذارید .

راستی اگر قصد ساخت وبسایت یا ایجاد فروشگاه اینترنتی دارید می توانید از سرویس های سایت ساز و فروشگاه ساز پیجکس استفاده کنید 😉

افزایش فروش محصولات
5 (100%) 1 vote

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *